Debreceni buszok a debreceni utakon

  • by admin - h, 09/07/2020 - 15:39
Debrecenben gyártott buszokat vásárol a DKV Zrt egy pályázat jóvoltából.
„A közösségi közlekedés fejlesztése Nagyvárad és Debrecen szintű határokon átnyúló városi pólusok mentén” című Európai Regionális Fejlesztési Alap által támogatott eMS kód: ROHU-390-es azonosítószámú projekt mérföldkőhöz érkezett. Új autóbuszok beszerzéséről írt alá szerződést a DKV Debreceni Közlekedési Zrt., valamint az autóbuszgyártó Inter Traction Electrics Kft. 
 
A DKV Debreceni Közlekedési Zrt., a tulajdonos Debrecen Vagyonkezelő Zrt. és Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának a támogatásával olyan beruházásokat valósíthat meg a projekt keretében, melyek jelentősen emelik a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalat.
Magyarország és Románia közös pályázata 2018-ban nyerte el a támogatást, melynek kedvezményezettjei a DKV Debreceni Közlekedési Zrt., valamint a Nagyváradi Közlekedési Társaság és a Nagyváradi Metropolitan Szervező.
A debreceni projektrész összköltsége 333 158 840 Ft *, melyből 85 százalék az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatása, 10 százalék nemzeti társfinanszírozás 
és 5 százalék saját pénzeszköz felhasználása.  A projekt keretében három okos-megállóhely kialakítása, az elektronikus jegyrendszer továbbfejlesztése, valamint két midibusz, és két városi-, elővárosi kivitelű, euro VI-os motorral ellátott Mercedes típusú autóbusz beszerzése valósul meg.
 
Okos megoldások a közösségi közlekedésben
A projekt lehetővé teszi, hogy továbbfejlesszük az elektronikus jegyrendszert. Ennek során megvalósul, a későbbiekben tervezett teljes jegyérvényesítő rendszer cseréjéhez szükséges valamennyi szoftver fejlesztése, az autóbuszokon, trolibuszokon, valamint a villamosokon is. 
A projektelem költsége: 51 501 100 Ft *.
A jegyérvényesítő rendszer fejlesztésének köszönhetően a debreceni közösségi közlekedésben alkalmazott valamennyi értékszelvény, beleértve az elektronikus jegyeket is, a járművezető által is azonnal ellenőrizhetővé válik. A rendszer utasforgalmi adatok lekérdezésére is alkalmas.
A helyi lakosság és a városba érkező turisták számára könnyen kezelhető közösségi közlekedési tájékoztató rendszert, úgynevezett okos-megállóhelyet alakítunk ki három forgalmasabb megállóhelyen. 
A projektelem költsége: 28 414 400 Ft *.
A Nagyállomáson, a Csokonai Színháznál, illetve a Nagyerdeőn a Klinikáknál található megállóhelyekre olyan elektronikus eszközök lesznek telepítve, melyek menetrendi adatokat, valósidejű érkezési időket, valamint a közösségi közlekedési szolgáltatás igénybevételének feltételiről nyújtanak majd információkat az utasok számára. 
Az eszköz segítségével az adott megállóhelyről megtervezhetjük az utazásunkat a város másik pontjára, mindemellett pedig elektronikus jegyet vagy bérletet is vásárolhatunk 
az okos-megállókban. 
 
Bővülő, fiatalodó járműpark
 
A DKV Debreceni Közösségi Közlekedési Zrt. jelenleg két villamos vonal és öt trolibusz vonal mellett, mintegy hatvan autóbusz vonalon szolgáltatja a közösségi közlekedési szolgáltatásokat.
A dinamikusan fejlődő, 200 ezer lakost meghaladó nagyvárosban jelenleg 130 autóbusszal látja el a társaság az autóbusz-közlekedést.
Az elmúlt években új lakóparkok, a város perem területein új ipari parkok létesültek, melynek hatására az utazási igények megváltoztak, átalakultak.
A projektnek köszönhetően egy darab Mercedes-Benz Sprinter Reform-S CITY, egy darab Mercedes-Benz Reform 501 LE, egy darab Mercedes-Benz Intouro M, valamint 
egy darab Mercedes-Benz Sprinter Reform-S INTERCITY, euro VI-os dízel motorral felszerelt autóbuszok állnak forgalomba.
Az autóbuszokat az Inter Traction Electrics Kft. gyártja. 
A projektelem költsége: 239 476 500 Ft *.
A midi autóbuszok, a Debrecen közigazgatási területéhez tartozó kisebb utasforgalmú városrészeinek kiszolgálásában vesznek majd részt, a városi-, elővárosi autóbuszok pedig, 
a nagy átlagos utazási távolságú autóbusz vonalakon közlekednek majd.
 
A projekt keretében beszerzett autóbuszok forgalomba állításával lehető válik ezeknek 
a városrészeknek a kiszolgálásában résztvevő járművek átcsoportosítása, a hálózat más, forgalmasabb, nagyobb utazásszámot generáló városrészeihez, ezzel csökkentve a járatok zsúfoltságát, mellyel növekedhet a szolgáltatási színvonal és emelkedik az utazási komfort.