Kommunikáció és marketing: új irodát nyitott a Médiacentrum Debrecen

Kommunikáció és marketing: új irodát nyitott a Médiacentrum Debrecen

Pezseg a cívisváros üzleti élete, óriási fejlődésen megy keresztül Debrecen, ez pedig a Médiacentrum Debrecent is előremutató változások meghozatalára sarkallta: a napokban nyílt meg a cég marketing és értékesítési ügynökségének vadonatúj irodája. A piaci környezetről, a megváltozott vállalati igényekről, trendekről beszélgettünk Kálmán-Kovács Mónikával, a Médiacentrum Debrecen kiemelt vállalati kapcsolatok divíziójának vezetőjével.

A Médiacentrum Debrecen immár klasszikus médiaügynökségi tevékenységet is ellát, de mi indokolta ennek a lépésnek a meghozatalát?

Az indokol szó helyett az ösztönzést használnám, hiszen a város folyamatos fejlődése ránk is inspirálóan hat. Az utóbbi években Debrecen Magyarország új gazdasági központjává vált. Debreceniként hatalmas büszkeség, hogy több elismerés mellett, 2018-ban a világ egyik legolvasottabb gazdasági lapja, a Financial Times, a jövő európai városa címmel ismerte el városunk teljesítményét, azzal az indoklással, hogy a város a legkiemelkedőbb tőkevonzási stratégiával bír az európai kisvárosok között. Ennek is köszönhető, hogy nagyon sok cég választotta és választja Debrecent üzleti céljai megvalósításának helyszínéül, egyre nagyobb számban települnek be jelentős vállalatok a világ „minden” tájáról. Ez a látványos fejlődés a városban működő vállalkozások, köztük a Médiacentrum Debrecen részéről is megújulást, stratégiai változást kívánt. Kiemelt feladatunkká vált, hogy a betelepült nagyvállalatokat is a legmagasabb szintű szakértelemünkkel segítsük kitűzött kommunikációs és marketing célkitűzéseik megvalósulásához.


Ez a stratégiai váltás mit takar pontosan a Médiacentrum esetében?

A növekvő munkaerőpiaci igények, a vállalatokat, a munkáltatói márkát, aktualitásokat bemutató koncentrált kommunikációt tesznek szükségessé. Ezen igények kiszolgálására reagáltunk, amikor 2021-ben, a Médiacentrum Debrecen saját portfóliója mellett egységesítettük a vállalatcsoport összes reklám és marketingfelületét. A Debrecen Televízió, az FM95 Rádió 1, a 70.000 példányban megjelenő Debreceni Korzó magazin és az egyik legnagyobb elérést biztosító hírportál, a Dehír önmagában is egyedülálló volt a regionális piacon, azonban a járműreklámokkal, egyéb kültéri és beltéri megjelenési lehetőségekkel, rendezvényszponzorációval, citylight és óriásplakát felületekkel kiegészülve a régió leghatékonyabb, legnagyobb elérést biztosító médiamixét tudjuk garantálni, kényelmes, egykapus ügyfélkiszolgálással. A „régi, jó”, egy-egy területen hatalmas szekértelemmel rendelkező kollégáink is folyamatosan képzik magukat, alkalmazkodnak a változásokhoz, termék alapú gondolkodásból, portfólióértékesítésre tértek át.

Hogyan reagáltak a piaci szereplők? Mekkora igény mutatkozik a komplex médiaügynökségi tevékenységre bő egy év távlatából?

Bár merész lépésnek tűnhet, hogy egy világjárvány kellős közepén hoztunk ekkora horderejű döntést, de a piac egyértelműen visszaigazolta ennek szükségességét és létjogosultságát. A kiemelt vállalati kapcsolati divízió létrehozásával regionális kampányok teljes körű lebonyolítását vállaljuk. A megyehatáron kívüli ügynökségekkel szemben azzal a hatalmas előnnyel, hogy a kampányokat a helyi piacot, piaci szereplőket leginkább ismerő szakemberek bonyolítják, debreceni érdekeltségű, országosan elismert kreatív ügynökségekkel együttműködve. Partnereinket a legjobbak közül választottuk, olyan szakmai háttérrel, amely garanciát nyújt a professzionális ügyfélkiszolgálásra. A teljesség igénye nélkül kiemelném, a debreceni BMW gyár aktuális céljait a Brightly Kommunikációs és Kreatív Ügynökséggel, a Debreceni Hőszolgáltató legújabb kampányát a Start Hang PR Ügynökségekkel közös csapatmunkában kivitelezzük. Egységes célkitűzésünk, hogy bármely felmerülő kommunikációs igényt a lehető leghatékonyabban valósítsunk meg, a vállalati marketing költést pedig az aktuális kampánycél elérésnek irányába tereljük. A paletta tulajdonképpen határtalan – lehet szó átfogó kommunikációs kampány tervezéséről, teljes körű menedzseléséről, közösségi média kampányok hirdetésmenedzsmentjéről, sajtó- és pályázati kommunikációról, interjúk szervezéséről, kiadványok szerkesztéséről, kiadásáról vagy akár médiavásárlásról, minden esetben megtaláljuk partnereink számára az ideális megoldást.

Milyen várakozásokat fogalmaztak meg 2022-re vonatkozóan?

A divízió új helyen folytatja munkáját, a Piac utca 58. szám alá költöztünk, ahol – kollégáimmal együtt – modern körülmények között várjuk partnereinket.
2022-ben is kiemelt figyelmet fordítunk meglévő partnereink kiszolgálására legyen az kis-, közép- vagy a nagyvállalati szektort képviselő vállalkozás. Bizakodó vagyok, s bár a pandémia első hulláma első körben fogta vissza a cégek marketing költéseit, azt látom, hogy partnereink újra számítanak ránk.
Büszke vagyok rá, hogy az épülő BMW gyár is bennünket választott a 2021. utolsó és 2022. első negyedévi kommunikációs céljainak eléréséhez, s bízom benne, hogy az országos és nemzetközi kampányaik indulásával a regionális folyamatokat tovább segíthetjük. Továbbra is fontos feladatunk a tagvállalataink egységes, szervezett kiszolgálása, az intézményi marketing költségvetésekkel való hatékony gazdálkodásban történő részvétel.