Önkormányzati fenntartású szervezetek nyertek marketingdíjakat
A DKV Zrt. és a Csokonai Színház két-két, az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ pedig egy „gyémántot” kapott a Magyar Marketing Szövetség „Marketing Diamond Awards 2021” díjátadóján, március elején Budapesten. A részletekről a három debreceni szervezet közös sajtótájékoztatót tartott 2022. március 22-én a közlekedési vállalat Salétrom utcai telephelyén.
„A marketing fontos, de csak akkor ér valamit, ha van mögötte tartalom” – így fogalmazott Barcsa Lajos a díjazott projekteket bemutató sajtótájékoztatón. Az alpolgármester hozzátette: a három győztes szervezetben és pályázataikban közös pont, hogy zajló vagy hamarosan kezdődő, jelentős infrastrukturális fejlesztésekben érintettek.
„Zajlanak a munkálatok a megújuló Csokonai Színházban és az épülő Csokonai Fórumban, a következő években megvalósul az 1-es villamosvonal rekonstrukciója és a 3-as, illetve 4-es villamosvonal kialakítása, míg a városi kerékpárúthálózat hossza 2020 óta 80 km-ről több mint 100 km-re nőtt” – mondta Barcsa Lajos.
A Magyar Marketing Szövetség 2015-ben hirdette meg először a Marketing Diamond Awards pályázatot. Idén minden korábbinál több, 48 cég összesen 137 nevezése érkezett 12 kategóriába. A DKV Zrt. két projektje érdemelte ki a szövetség elismerését. A vállalat a Nemzetközi Autómentes Naphoz csatlakozva Debrecen belvárosában rendezett – több mint tíz partnerszervezettel – színes programokat szeptember 18-án, melyen mintegy ötezer látogató fordult meg. Az esemény a CSR kampány kategóriában nyert gyémántot. Az online felületen futó kampányok között pedig a DKV Mobiljegy népszerűsítő projektje szerzett elismerést. A három ütemben zajló tájékoztatási kampány komoly eredményeket hozott a vállalat számára.
„A kampányt megelőzően az értékesített jegyszelvények 8 százaléka volt elektronikus, ma már 12 százalék ez a szám, míg a dolgozói bérletek között 20 százalékról 33 százalékra nőtt az arány” – mondta el Tóth Szabolcs, a DKV Zrt. vezérigazgatója.
A Csokonai Színház is két gyémántot nyert, a kulturális intézmény „Van, aki ZOOMon szereti” projektje a közösségi média megoldások, illetve az online felületen futó kampányok kategóriájában is díjazott lett. Mészáros Ibolya, a társulat színművésze a pandémia miatti rendkívüli zárvatartás idején több mint 30, egy-egy kollégájával felvett online beszélgetést készített el, melyeket a színház Facebook-oldalán tettek közzé.
„A próbáinkat a Zoom nevű alkalmazáson keresztül tartottuk meg, és azt vettük észre, hogy a végén rendszerint tovább maradtunk beszélgetni. Innen jött az ötlet, hogy ilyen módon egymást és a nézőket is szólítsuk meg” – fogalmazott Mészáros Ibolya.
Gemza Péter, a színház igazgatója hozzátette: 2020-ban átszervezték a marketingtevékenységüket, ennek is köszönhető, hogy a jó ötletből egy jól felépített projekt lett, ami két gyémántot is ért az intézmény számára.
Az ötödik debreceni gyémántot a 3×30 DebrecenMOB projekt kapta. Az EDC Debrecen égisze alatt 2020 végén, 2021 elején futó kampányt az azóta már a DKV Zrt. innovációs és szolgáltatásfejlesztési igazgatójaként dolgozó Mátyus László mutatta be. A háromszor harminc napig tartó időszak során alternatív közlekedési módok használatával lehetett pontokat gyűjteni, azaz minden, nem autóval megtett kilométerrel közelebb lehetett kerülni a felajánlott nyereményekhez, ezzel párhuzamosan pedig cégek, intézmények közötti versenyt is hirdetett az EDC Debrecen.
„A programba több mint ezer felhasználót sikerült bevonnunk, háromszor annyit, mint a partnervárosunk, Barcelona. Összesen 140 ezer kilométert tettek meg így a debreceniek, amivel jelentősen hozzájárultunk a fenntartható közlekedés népszerűsítéséhez” – fogalmazott Mátyus László.
Az EDC korábban a Waze-zel, illetve a Google-lel közös kampányaival nyert már marketinggyémántot, a DKV Zrt. és a Csokonai Színház először pályázott a díjra.
Debrecen, 2022. március 22.