A kilencvenes évek elején Debrecenben oly mértékben megnőtt a gépjárműforgalom, hogy a város rendjének, élhetőségének fenntartása érdekében szükségessé vált új forgalomszervezési szabályozások bevezetése, például a fizető parkolók kialakítása. A fizető várakozóhelyek használatát és üzemeltetését a város közgyűlése alaprendeletben rögzítette, amelyet több alkalommal is módosított azóta. A díjtarifás parkolóhelyek számát a korábbihoz képest a duplájára emelték, a belvárosban két díjövezetet alakítottak ki.
Az önkormányzat 2001-ben írt ki új pályázatot a fizető várakozóhely kizárólagos üzemeltetésére. A nyertes, a Debreceni Közlekedési Rt. 2002. január 1 és 2006. december 31 közötti időszakra szerezte meg az üzemeltetési jogot. 2002-ben 26 000m2-en 1987 parkoló állt a gépjármű-tulajdonosok rendelkezésére; a belvárosban 35 parkolójegy-kiadó automata működött.
Az eltelt időszak alatt a társaság számos fejlesztést hajtott végre, melyekkel a rugalmasabb parkolási lehetőséget, valamint a gyorsabb ügyintézést próbálta elérni. A szolgáltatás színvonalának növelése érdekében a Salétrom utcai személyszállítási, valamint a Blaháné utcai parkolási ügyfélszolgálatokat a DKV Rt. összevonta és egy újonnan kialakított helyre költöztette át 2004 szeptemberében.
A Malomparki ügyfélszolgálat munkáját a parkolási ügyviteli program teljes körű alkalmazásával, az utazással kapcsolatos események feldolgozását korszerű nyilvántartó és feldolgozó szoftver fejlesztésével oldották meg. Az átalakítás során a tulajdonos törekedett egy minden igényt kielégítő ügyfélszolgálat kialakítására; az ügyfelek kiszolgálása az óta is itt történik. A gyorsabb ügyintézés érdekében az ügyfélszolgálati irodában működő számítógépes rendszert továbbfejlesztették, mellyel lehetőség nyílt többek között a parkolókártya bevezetésére. Ez a fizetési mód egyre népszerűbb, hiszen lényegesen egyszerűbbé teszi a parkolási díj fzetését.
A 2010-es évek elejére már 52 000 m2-en mintegy 5 000 parkolóhelyet üzemeltetett a DKV, az automaták száma pedig száz fölé emelkedett, melyek működéséről GSM alapú távfelügyeleti rendszer tájékoztatja a műszerész csoportunkat. A parkolási tevékenységben parkolóőrök, ellenőrök, műszerészek és ügyfélszolgálati munkatársak segítik az ügyfelek teljes körű kiszolgálását és a megfelelő szintű parkolási szolgáltatás nyújtását.
A Debreceni Vagyonkezelő Zrt. tagvállalataként működő DKV Zrt. 2014 végéig üzemeltette a parkolást Debrecenben. A város döntésének értelmében a parkolási üzletágat leválasztották a DKV Zrt-ről, és 2015. január 1-től önálló társaságot hoztak létre a tevékenység folytatására. A DV Parking Kft. jelenleg 82 ezer négyzetméteren, mintegy hatezer parkolóhellyel és 127 automata működtetésével kezdte meg működését.